Menu

  • Ultimate Wash & Wax Ultimate Wash & Wax

    Ultimate Wash & Wax

  • Glass clean Glass clean

    Glass clean

  • AutoFinesse Citrus Power AutoFinesse Citrus Power

    AutoFinesse Citrus Power

Základní mytí

Jak se říká „Není nic hezčího než dobře naleštěná kára“ vždy, ale všechno musí někde začít. V tomto případě pro dobrý výsledek, musí být i dobrý začátek a tím je právě důkladné a šetrné umytí vozu. Mytí je potřeba rozdělit na pár důležitých kroků předmytí, mytí a následné sušení karoserie.

Pro předmytí je potřeba mít ve výbavě ruční zpěňovač a nebo speciální nádoby na vysokotlaký čistič (wapku) a také příslušnou chemii (tzn. aktivní pěnu). Aktivní pěna slouží pro předmytí vozu, uvolnění nečistot zejména hmyzu. Aktivní pěna se ředí v různých poměrech, ne vždy se dá řídit etiketou, je rozdíl používat ruční zpěňovač, nebo vysokotlaký čistič, vždy je třeba se přizpůsobit. Pěna se aplikuje na suchý povrch celého vozu, nechá se chvíli působit a následně jí je potřeba důkladně spláchnout. Po umytí vozu je potřeba se zaměřit na přední část vozu, jestliže je přední maska stále zanesená zaschlým hmyzem, se kterým si aktivní pěna neporadila, je potřeba použít přípravek pro odstranění hmyzu. Pomocí přípravku je potřeba hmyz odstranit, jestliže nejde chemicky, je potřeba použít speciální houbu se síťkou určenou pro bezpečné odstranění hmyzu. Následně je potřeba povrch znovu opláchnout.


V dalším kroku přicházíme na mytí vozu, tady se dostává k systému mytí pomocí dvou věder (2BM – two bucket method). Není to jen samotný základ ve světě detailingu, ale je to bezpečné a šetrné mytí. Obě vědra by měli mít na dně ochranné vložky GRIT GUARD. Vložky minimalizují riziko poškrábání během mytí. Díky nim se nečistoty drží na dně vědra a zabrání víření nečistot. Jedno vědro obsahuje čistou vodu, druhé vědro vodu se šamponem. Mycí rukavici nejprve opláchneme v čisté vodě, oddělíme od nečistot a následně nabereme vodu se šamponem. Vůz umýváme v několika krocích, začíná se shora dolů. Rukavici vždy mácháme ve vědru s čistou vodou. Na rukavici nikdy netlačíme, zdali uvidíme na povrchu laku nečistotu v podobě kontaminantu, nesnažíme se jí za každou cenu odstranit, to přichází v dalším kroku dekontaminace povrchu a přípravě laku. Karoserii po umytí důkladně opláchneme.

Po důkladném umytí vozu, na povrchu zůstane vždy spoustu vody (není li auto před nedávnem navoskováno). Vodu potřebujeme dostat z povrchu pryč, abychom mohli přistoupit k dalším krokům. Existuje hodně způsobu jak vodu z karoserie odstranit. Jedním ze způsobu je, použití příslušného detaileru, který po umytí aplikujeme na celý povrch karoserie a následně opláchneme pod tekoucí vodou, na povrchu zůstane pár kapiček, které se třením pomocí sušícího ručníku vysuší. Nesmí se, ale zapomenout na spáry mezi díly karoserie, mřížky, zrcátka, kde se voda nejdéle drží. Vybavené profesionální dílny tyto spáry vyfoukají vzduchem. Po provedení těchto kroků se karoserie dosušuje s kvalitním sušícím ručníkem s vysokou gramáži, pro lepší savost vody. Pokud chcete předejít složitější vysušovací technikou, můžete sušit rovnou sušícím ručníkem, ale jeden Vám málokdy vystačí.


Není-li potřeba se řídit vždy tímto návodem, jsou to zkušenosti naše a mnoha dalších detailerů, kteří takové postupy běžně v praxi používají. Přejeme hodně úspěchu a mnoho dalších ujetých km s dobře vymazlenou károu.